vineri, 6 mai 2011

Placinta dobrogeana

Imi place sa prestez in general orice placinta , asa ca nu puteam sa ratez tocmai placinta dobrogeana.
·                                 1 pachet foi de placinta Bella
·                                 500 gr telemea nu foarte sarata
·                                 5 oua
·                                 500 gr smantana
·                                 150 gr unt ( pentru uns)
- branza se rade
- peste ea se pun 300 gr din cantitatea de smantana
- se amesteca totu' cu o furculita

- pachetu' de placinta are 14 foi, trebuia sa fac 5 rulouri deci am prestat 4 rulouri de cate 3 foi si unu' din 2 foi. Se incepe in felia urmatoare, se ia cate o foaie de placinta, se unge cu unt topit

- se aseaza peste ea a doua foaie care este pieptanata si ea cu unt topit, apoi urmeaza a 3 a foaie care se unge si ea si peste care se pune o parte din umplutura

- se ruleaza pe latura lunga

- se procedeaza la fel cu celelalte foi, si la final se obtin 5 rulouri

- rulourile de placinta se ung cu restul de unt topit, se inteapa cu furculita din loc in loc

- cele 5 oua ( intregi) se pun intr-un castron impreuna cu smantana ramasa

- se mixeaza totu', iar amestecu' rezultat se toarna peste rulourile asezate in tr-o tava unsa cu unt

- tava nu trebuie sa fie ca a mea, e buna o tava mai mica pentru ca placintele sa fie practic scufundate in amestecu' de smantana. Tava mea mai mica a cedat nervos si a dat coltu', tre' sa-mi iau alta, pana una alta, io le-am pus in tava de aragaz. Se lasa asa cam 15 minute
-apoi se baga in cuptorul incins la 180 de grade, pana se rumenesc ( cred ca 30-35 minute)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu